אתר אינטרנט או עמוד עסקי?

הרשתות החברתיות בראשן פייסבוק, מציעות השתלבות במאגר משתמשים אינסופי לצד פלטפורמה קיימת, נוחה וידידותית, לקבלת חשיפה עסקית. הקמת העמוד העסקי מתבצעת ללא עלות, ולמי שבידו מעט ידע וזמן גם התחזוקה יכולה להתבצע ללא סיוע מקצועי. עם כאלה יתרונות עולה השאלה מדוע למעשה צריך אתר אינטרנט?

מרבית בעלי העסקים לא מחזיקים בכלים המקצועיים, הטכנולוגיים והאומנותיים, להקמת אתר בעצמם, ונדרשים לרכוש את הקמת האתר מידי בעל מקצוע בתחום, ובמקרים רבים גם את קידום האתר במנועי החיפוש, בראשן גוגל.

למרות זאת, אתר אינטרנט עצמאי הוא הדרך המקצועית והנכונה ביותר להבטיח לבעל העסק תדמית ראויה, מוניטין מקצועי, וחיבור בין לקוחות פוטנציאלים וקיימים לתכנים מקוריים ומסרים אותם הוא מעוניין להעביר וליצור סמכות מקצועית בשטח.

שימוש בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות לצרכי קידום העסק הוא שימוש מותנה. החשיפה תלויה באינטרסים של הרשת החברתית, בעסקאות מיזוג ורכישה אליהן היא כפופה וביעדים הכלכליים שלה. לראיה, ניתן לראות כי החשיפה האורגאנית בפייסבוק שעמדה לפני שנים אחדות על קרוב לתשעים אחוזים מן העוקבים אחר הדף, ירדה לכדי שלושה אחוזים ואף נמוך מכך, ואינה מושפעת עוד מתנועת הגולשים. משמעות הדבר כי גם תוכן איכותי וסמכותי העובר דרך המסננות של פייסבוק לא יזכה לחשיפה ללא תשלום המשתלשל לכיסו של צוקרברג הצעיר.

גם הפרסום הממומן איבד מכוחו, כאשר עלויות הפרסום קפצו במאות אחוזים ואילו אחוז החשיפה ירד באופן משמעותי.

אז מה עושים?

לא נשארים תלויים בכל גורם או רשת חברתית, לא סומכים על היום שאחרי ויוצרים פלטפורמה עצמאית:  אתר אינטרנט ממותג, מעוצב, מרהיב ובעיקר מרתק לקוראים. אתר אינטרנט בו התוכן הוא המלך ואתם אדוני הממלכה. מאמרי תוכן מדויקים, מקצועיים, חדים ובעלי ערך מוסף לקורא, שאינם נשענים על מילות מפתח כי אם על איכות. כאלו שהקורא ירגיש צורך לשתף, להמליץ ובעיקר יראה בכם סמכות מקצועית בתחומכם.

אל דאגה, ברגע שהגולשים באתר יראו את זה- גם גוגל יראה.

והרשתות החברתיות? אין צורך לזנוח אותן. רק להוציא מן הסל הזה את מרבית הביצים ולנצל את הפלטפורמה הן לשימוש חברתי והן לחשיפה עסקית שתקשר את החברים והמכרים שלכם, ישירות לאתר הבית שלכם.